Oblíbená Dieta .cz -> Redukční dieta

Redukční dieta – 5 znamení, podle kterých poznáte nebezpečnou dietu

V tomto článku se dozvíte:

  1. Soustředí se pouze na poměr příjem/výdej kalorií, ne na ostatní příčiny nadváhy.
  2. Jsou jednodstranné, často způsobí nedostatek některých živin.
  3. Zpomalení metabolismu
  4. Redukční diety většinou vyžadují přemáhání a přecházení hladu.
  5. Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

1) Soustředí se pouze na poměr příjem/výdej kalorií, ne na ostatní příčiny nadváhy.

Poměr mezi výdejem a příjmem kalorií. Toto je jediná věc, kterou se snaží řešit typická komerční redukční dieta. Příčinami nadváhy však není pouze příjem / výdej kalorií, protože roli hrají správné stravovací návyky, celkové zdraví člověka, rychlost metabolismu a další faktory.

Pokud snížíte příjem kalorií, Váš problém s nadváhou nevyřešíte. K úbytku váhy pak dojde pouze z důvodu dočasného úbytku vody, což znamená, že se do pár dnů až týdnů vrátí.

2) Jsou jednodstranné, často způsobí nedostatek některých živin.

Na určitou skupinu jídel se často soustředí redukční diety a doporučují jednostrannou stravu. Toto může vést k mnoha zdravotním problémům, protože lidskému organismu taková výživa rozhodně neprospívá.

Můžou nastat problémy jako selhání ledvin, poruchy zraku, neplodnost nebo svalové křeče.

Možná si říkáte: „Mně jde především o snížení váhy a mírné zdravotní komplikace budu klidně riskovat.“

Chápu Vás. Nicméně právě toto uvažování může za většinu jojo efektů. Pokud nedodáváme organismu vyváženou stravu při redukční dietě, můžete snadno zabránit metabolickým procesům, které vedou ke snížení váhy.

3) Zpomalení metabolismu

Autor redukční diety nebo jídelníčku v časopise Vás samozřejmě nezná a proto nemůže vědět, jaké množství jídla a v jakých intervalech byste měl(a) konzumovat.

Množství jednotlivých živin (cukrů, tuků a bílkovin) a kalorií může být pro Vás konkrétně příliš málo. Tím pádem dojde ke zpomalení metabolismu snadněji. To znamená ještě obtížnější hubnutí a zpravidla i jojo efekt.

4) Redukční diety většinou vyžadují přemáhání a přecházení hladu.

Správně sestavený jídelníček by měl zabránit hladu a zároveň dbát na chutě hubnoucího. Proto se vyhněte přecházení hladu a přemáhání se, nemá to s efektivním hubnutím nic společného.

Hladovět nebo jíst proti svým přirozeným chutím znamená odsoudit se k jojo efektu. To však neznamená, že při správném hubnutí můžete jíst, jak se Vám zachce, určitá disciplína se dodržovat musí, to vyžaduje i rozumná redukční dieta.

Proč?
Redukční dietu nemůžete držet 3 týdny, pak se vrátit do svých starých kolejí a očekávat, že si váhu udržíte.

Během správných redukčních diet jde především o odstranění vedlejších příčin nadváhy, nastartování metabolismu a změnu určitých stravovacích návyků. Konzumací potravin, ze kterých se Vám „zvedá žaludek“ nebo hladověním rozhodně dlouhodobé výsledky nepřinesete.

5) Proč někteří lidé nezhubnou, i když pravidelně cvičí a hlídají si kalorie?

Nadváha je totiž zdravotní problém jako každý jiný – a jediné jisté řešení na zdravotní problém je navštívit specialistu, který Vám může poskytnou individuální a profesionální pomoc.

Pokud by se lidé s angínou léčili pomocí obecných rad z časopisu, také by se jich moc nevyléčilo.

Jak probíhá hubnutí s pomocí specialisty a proč bývá často úspěšnější? Klikněte na ikonu níže a dozvíte se:

Facebook Komentáře

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>